Η αξιολόγηση αποτελεί μια δυναμική διαδικασία με στόχο τον προσδιορισμό των αναγκών του παιδιού. Περιλαμβάνει τη συνεργασία γονέων και ειδικών για να κατανοηθούν οι μοναδικές του ανάγκες και να δημιουργηθεί ένα εξατομικευμένο πλάνο παρέμβασης, που θα το βοηθήσει να αναπτύξει το μέγιστο δυνατό δυναμικό του.
Οι ειδικοί θεραπευτές - εργοθεραπευτής, λογοθεραπευτής, ειδικός παιδαγωγός, ψυχολόγος- χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους αξιολόγησης, όπως την κλινική παρατήρηση, άτυπα τεστ και σταθμισμένα αξιολογητικά εργαλεία, ώστε να αποκτήσουν μια πλήρη εικόνα των δεξιοτήτων και των αναγκών του παιδιού.
Η αξιολόγηση αποτελεί μια δυναμική διαδικασία με στόχο τον προσδιορισμό των αναγκών του παιδιού. Περιλαμβάνει τη συνεργασία γονέων και ειδικών για να κατανοηθούν οι μοναδικές του ανάγκες και να δημιουργηθεί ένα εξατομικευμένο πλάνο παρέμβασης, που θα το βοηθήσει να αναπτύξει το μέγιστο δυνατό δυναμικό του.
Οι ειδικοί θεραπευτές - εργοθεραπευτής, λογοθεραπευτής, ειδικός παιδαγωγός, ψυχολόγος- χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους αξιολόγησης, όπως την κλινική παρατήρηση, άτυπα τεστ και σταθμισμένα αξιολογητικά εργαλεία, ώστε να αποκτήσουν μια πλήρη εικόνα των δεξιοτήτων και των αναγκών του παιδιού.
Μερικά από τα αξιολογητικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται είναι τα ακόλουθα:
Τεστ WISC-V - Κλιμάκες Nοημοσύνης Wechsler
Τεστ Ανάγνωσης Α’ - Ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών
Τεστ σχολικής ετοιμότητας
Τεστ δυσλεξίας
Πρωτόκολλο Λογοπεδικής Αξιολόγησης Σχολικής Ηλικίας - ΠΛΑΣΗ
Τεστ άρθρωσης - φωνολογίας Π.Σ.Λ.
Αξιολόγηση εκφραστικού και αντιληπτικού λεξιλογίου - ΔΕΛ
Τεστ οπτικής αντίληψης - DTVP-3
Τεστ δυσγραφίας
Sensory Profile
Μερικά από τα αξιολογητικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται είναι τα ακόλουθα:
Τεστ WISC-V - Κλιμάκες Nοημοσύνης Wechsler
Τεστ Ανάγνωσης Α’ - Ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών
Τεστ σχολικής ετοιμότητας
Τεστ δυσλεξίας
Πρωτόκολλο Λογοπεδικής Αξιολόγησης Σχολικής Ηλικίας - ΠΛΑΣΗ
Τεστ άρθρωσης - φωνολογίας Π.Σ.Λ.
Αξιολόγηση εκφραστικού και αντιληπτικού λεξιλογίου - ΔΕΛ
Τεστ οπτικής αντίληψης - DTVP-3
Τεστ δυσγραφίας
Sensory Profile